Đang xử lý.....

DANH MỤC BÀI BÁO ĐĂNG TẠP CHÍ VÀ THAM DỰ HỘI THẢO QUỐC TẾ THỰC HIỆN TỪ NĂM 2014  ĐẾN NAY CỦA CÁN BỘ, GIẢNG VIÊN KHOA NGỮ VĂN 

 

STT

Tên bài báo

Tác giả

Năm xuất bản

Tên tạp chí/Hội thảo

1

Bình nghị về nghiên cứu so sánh Truyện Kiều Việt Nam và Kim Vân Kiều truyện Trung Quốc

Trần Thị Nhung

2014

Tạp chí Nghiên cứu Văn học Trung Quốc, số 03 năm 2014, tr. 121-125; ISSN1003-7535

CN43-1084/1

 

2

So sánh đặc sắc về miêu tả tâm lý trong Truyện KiềuKim Vân Kiều truyện

Trần Thị Nhung

2014

Tạp chí Ngữ văn hiện đại, số tháng 11 năm 2014 (556), tr.67-72; ISSN 1008-8024

CN37-1333/G4

3

Đối thoại văn hóa trong tiểu thuyết “Đức Phật, nàng Savitry và tôi,

 

Nguyễn Nhật Huy

2016

Hội thảo khoa học quốc tế: Bối cảnh mới tầm nhìn mới” -  292 – 295

4

So sánh điển cố trong Truyện KiềuKim Vân Kiều truyện

陈氏绒  (Trần Thị Nhung)

段祖青 (Đoàn Tổ Thanh)

2018

Tạp chí Học viện Sư phạm II Hồ Bắc; ISSN 1674-344X

5

Bàn về cách xử lý của Nguyễn Du đối với bộ phận văn vần trrong Kim Vân Kiều truyện

Trần Thị Nhung

2015

Kỷ yếu hội thảo Quốc tế kỉ niệm 250 ngày sinh Đại thi hào Nguyễn Du: “Đại thi hào dân tộc, Danh nhân văn hóa thế giới Nguyễn Du: Di sản và các giá trị xuyên thời đại”; tr.716-733

6

Preserving the vietnamese literary values of ethnic minorities in an educational environment by using a 5W1H model

 

Trần Thị Ngọc Anh, Ngô Thu Thủy, Phùng Thị Thanh Tú

2018

ACER-N 5

7

Vietnamese language education of ethnic minority students at primary level in northwest Vietjnam by tools and software for Vietnamese language proficiency assessment

Ngô Thị Thanh Quý, Nguyên Thị Thu Thủy, Trần Ngọc Anh

2018

ACER-N 5

8

Vị thế, vai trò của văn học địa phương trong việc phát triển chương trình đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục hiện nay,

Cao Thị Hảo

2015

Phát triển chương trình đào tạo giáo viên (Teacher training curriculum development opportunities and challenges), tổ chức tại trường ĐHSP Thái Nguyên, tháng 8/2015.

 

9

Ethnic minority language communication - a solution to the preservation of language and culture of ethnic minority communities in the central - highlands of Vietnam

Cao Thị Hảo

2018

Teacher education in the context of industrial revolution 4.0

10

Khảo sát từ tiếng Pháp ở một số tác phẩm du kí trên Nam Phong tạp chí (1917 - 1934), 

Cao Thị Hảo - Phạm Thị Thu Hoài

2015

Ngôn ngữ học Việt Nam 30 năm đổi mới và phát triển (International conference the linguistics of Vietnam 30 years of renovation and development), tổ chức tại Hà Nội, tháng 8/2015.

 

11

 Introducing the process of developing open education program for universities of information technology in Vietnam

Cao Thị Hảo, Nguyễn Thị Bích, Nguyễn Thị Hải Anh

2019

Journal of Physics: Conference Series, Ser. 1340 -012024

12

Research on Tay ethnic minority's literature in Vietnam under cultural view

 

Cao Thi Hao

2019

The Cala 2019 proceedings, Siem Reap, Cambodia, 2019, pp 90-98.

13

Ethnic minority community education through the radio, television using ethnic minority language: a case study of cowho people in Lam Dong (Viet Nam)

Cao Thị Hảo, Đào Thủy Nguyên, Nguyễn Thị Minh Thu

2018

ACER-N 5

14

Assessing Vietnamese language proficiency based on Vietnamese language competency framework for foreigners at Thai Nguyen university of education

Nguyễn Thu Quỳnh, Dương Thu Hằng, Ôn Thị Mỹ Linh

2018

ACER-N 5

15

Educational activities on language and culture of ethnic minorities of ethnic minority students at Ban Diu secondary school (Ban Diu commune, Xin Man district, Ha Giang province)

Nguyễn Thu Quỳnh, Dương Thu Hằng

2018

Teacher education in the context of industrial revolution 4.0

16

Designing a modern Vietnamese literature teaching activity based on STEAM education for Philology majors at Thai Nguyen University of Education

Ngo Thu Thuy, Phung Thi Thanh Tu

2019

The 2 nd International Conference on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam.

 

17

Preserving the values

of Vietnamese Minorities

 traditional Literature in

 Education Enviroments

Through the  5W1H Model”,

 

Tran Thi Ngoc Anh, Ngo Thu Thuy, Phung Thi Thanh Tu, Dang Thi Tuyet

2020

International Journal of Humanities and Social Science 7 (1), 39-46; DOI: 10.14445

23942703/IJHSS-V7I1P106

18

Develop tools and softwares for the assessment of ethnic minority Vietnamese primary school students

Ngo Thi Thanh Quy, Nguyen Kien Quoc, Nguyen Thi Thu Thuy, Tran Thi Ngoc Anh

2019

Journal of Physics: Conference Series, PAPER • OPEN ACCESS;

Conf. Ser. 1340 012064

19

Teaching Philogy in high schools following steam – oriented education

Ngô Thị Thanh Quý, Hoàng Điệp, Lê Thị Hương Giang, Ngô Thị Thanh Nga

2019

The 2 nd International Conference on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam.

 

20

Teaching Vietnamese Literature in Northeast Asian cultural context under the STEAM education orientation

 

Nguyễn Thị Bích, Trần Thị Nhung

2019

The 2 nd International Conference

 on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on

 STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam.

 

21

Proposal for Teaching Vietnamese for Foreigners under the STEAM Education Orientation.

Nguyễn Thị Bích, Trần Thị Nhung

2019

The International Conference of Science and Technology 2019 (TICST 2019) in Pingtung, Taiwan on 22nd to 24th, November, 2019. The International Conference TICST 2019 is sponsored by IEEE and National Pingtung University

22

 Educational activities on ethnic language and cuture for ethnic minority students at Ban Diu secondary school (Ban Diu commune, Xin Man district, Ha Giang province)

 

Nguyễn Thu Quỳnh, Dương Thu Hằng

2019

Procedings of the first International conference on teacher education renovation – ICTER 2018: “Teacher Education in the context of industrial revolution 4.0”, p. 569 – 578, ISBN: 978-604-915-759-2.

 

23

 Preserving endangered ethnic languages: An urgent issue in the course of preserving and developing smallest ethnic minority groups in Vietnam.

Nguyen Thu Quynh

2019

paper presented at the International workshop The 29th meeting

Southeast Asian Linguistics society (SEALS 29), Tokyo University of Foreign Studies, May 27-29th, 2019.

24

 Assessing Vietnamese Language Proficiency Based on Vietnamese Language Competency Framework for Foreigners at Thai Nguyen University of Education

 

Thi My Linh On, Thu Quynh Nguyen, Thu Hang Duong

2019

American Journal of Educational Research, Vol.7, No.8, 561-569; DOI:10.12691/education-7-8-5

25

The language of the Lachi people in Ban Diu commune, Xin Man district, Ha Giang province

Thu Hang Duong, Thu Quynh Nguyen, Van Loi Nguyen

2019

Journal of the Southeast Asian Linguistics Society, ISSN: 1836-6821, University of Hawai’i Press.

26

 Vietnamese proverbs from cultural perspective

Ngo Thi Thanh Quy, Nguyen Thi Hong Minh

2019

Proceedings CALA 2019.

27

 Education on traditional cultural values for students in the multicultural environment with steam education orientation

Duong Quynh Phuong , Ngo Thi Thanh Quy

2019

The 2 nd International Conference on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam

28

National language education for ethnic minority students in Northwestern regions of Vietnam

Nguyễn Chí Hòa, Ngô Thị Thanh Quý

2019

Current situation and solutions, báo cáo tại  Đài Loan.

29

 Integration of behavioral education from the Tay’s poetic stories into ethnic minority students in Việt Bắc

Ngô Thị Thu Trang, Trần Thị Ngọc

2019

I AM STEAM, Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.

30

 Television in Tay- Nung language in Viet Nam

 

Nguyen Thi Nhung- Nguyen Thi Minh Thu

2019

The Cala 2019 proceedings, Siem Reap, Cambodia, tr 533-541.

31

Assessing Vietnamese Language Proficiency Based on Vietnamese Language Competency Framework for Foreigners at Thai Nguyen University of Education

Duong Thu Hang (co-authored)

2019

American Journal of Educational Research, Vol.7, No.8, 561-569; Available online at Publishing DOI:10.12691/education-7-8-5

32

Fostering Building and deparments team trainers teaching pedagogical schools – solutions improving teacher training stem innovation meet requirements general education today

Đào Thị Hồng Hạnh

2019

I AM STEAM, Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.

33

越南陶晉《夢梅詞錄》

考辨

Lương Thị Hải Vân

2018

Tạp chí Từ học

(Tháng 2).

34

Nghiên cứu mạng lưới xã hội của tiểu thương Trung Quốc tại chợ Cốc Lếu - Lào Cai trong bối cảnh Vành đai con đường

 

Lương Thị Hải Vân

2020

Tạp chí Đại học dân tộc Quảng Tây (Kì 2).

 

loading....