STT
|
Tên bài báo
|
Tác giả
|
Năm xuất bản
|
Tên tạp chí/Hội thảo
|
1
|
Bình nghị về nghiên cứu so sánh Truyện Kiều Việt Nam và Kim Vân Kiều truyện Trung Quốc
|
Trần Thị Nhung
|
2014
|
Tạp chí Nghiên cứu Văn học Trung Quốc, số 03 năm 2014, tr. 121-125; ISSN1003-7535
CN43-1084/1
|
2
|
So sánh đặc sắc về miêu tả tâm lý trong Truyện Kiều và Kim Vân Kiều truyện
|
Trần Thị Nhung
|
2014
|
Tạp chí Ngữ văn hiện đại, số tháng 11 năm 2014 (556), tr.67-72; ISSN 1008-8024
CN37-1333/G4
|
3
|
Đối thoại văn hóa trong tiểu thuyết “Đức Phật, nàng Savitry và tôi,
|
Nguyễn Nhật Huy
|
2016
|
Hội thảo khoa học quốc tế: Bối cảnh mới tầm nhìn mới” - 292 – 295
|
4
|
So sánh điển cố trong Truyện Kiều và Kim Vân Kiều truyện
|
陈氏绒 (Trần Thị Nhung)
段祖青 (Đoàn Tổ Thanh)
|
2018
|
Tạp chí Học viện Sư phạm II Hồ Bắc; ISSN 1674-344X
|
5
|
Bàn về cách xử lý của Nguyễn Du đối với bộ phận văn vần trrong Kim Vân Kiều truyện
|
Trần Thị Nhung
|
2015
|
Kỷ yếu hội thảo Quốc tế kỉ niệm 250 ngày sinh Đại thi hào Nguyễn Du: “Đại thi hào dân tộc, Danh nhân văn hóa thế giới Nguyễn Du: Di sản và các giá trị xuyên thời đại”; tr.716-733
|
6
|
Preserving the vietnamese literary values of ethnic minorities in an educational environment by using a 5W1H model
|
Trần Thị Ngọc Anh, Ngô Thu Thủy, Phùng Thị Thanh Tú
|
2018
|
ACER-N 5
|
7
|
Vietnamese language education of ethnic minority students at primary level in northwest Vietjnam by tools and software for Vietnamese language proficiency assessment
|
Ngô Thị Thanh Quý, Nguyên Thị Thu Thủy, Trần Ngọc Anh
|
2018
|
ACER-N 5
|
8
|
Vị thế, vai trò của văn học địa phương trong việc phát triển chương trình đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục hiện nay,
|
Cao Thị Hảo
|
2015
|
Phát triển chương trình đào tạo giáo viên (Teacher training curriculum development opportunities and challenges), tổ chức tại trường ĐHSP Thái Nguyên, tháng 8/2015.
|
9
|
Ethnic minority language communication - a solution to the preservation of language and culture of ethnic minority communities in the central - highlands of Vietnam
|
Cao Thị Hảo
|
2018
|
Teacher education in the context of industrial revolution 4.0
|
10
|
Khảo sát từ tiếng Pháp ở một số tác phẩm du kí trên Nam Phong tạp chí (1917 - 1934),
|
Cao Thị Hảo - Phạm Thị Thu Hoài
|
2015
|
Ngôn ngữ học Việt Nam 30 năm đổi mới và phát triển (International conference the linguistics of Vietnam 30 years of renovation and development), tổ chức tại Hà Nội, tháng 8/2015.
|
11
|
Introducing the process of developing open education program for universities of information technology in Vietnam
|
Cao Thị Hảo, Nguyễn Thị Bích, Nguyễn Thị Hải Anh
|
2019
|
Journal of Physics: Conference Series, Ser. 1340 -012024
|
12
|
Research on Tay ethnic minority's literature in Vietnam under cultural view
|
Cao Thi Hao
|
2019
|
The Cala 2019 proceedings, Siem Reap, Cambodia, 2019, pp 90-98.
|
13
|
Ethnic minority community education through the radio, television using ethnic minority language: a case study of cowho people in Lam Dong (Viet Nam)
|
Cao Thị Hảo, Đào Thủy Nguyên, Nguyễn Thị Minh Thu
|
2018
|
ACER-N 5
|
14
|
Assessing Vietnamese language proficiency based on Vietnamese language competency framework for foreigners at Thai Nguyen university of education
|
Nguyễn Thu Quỳnh, Dương Thu Hằng, Ôn Thị Mỹ Linh
|
2018
|
ACER-N 5
|
15
|
Educational activities on language and culture of ethnic minorities of ethnic minority students at Ban Diu secondary school (Ban Diu commune, Xin Man district, Ha Giang province)
|
Nguyễn Thu Quỳnh, Dương Thu Hằng
|
2018
|
Teacher education in the context of industrial revolution 4.0
|
16
|
Designing a modern Vietnamese literature teaching activity based on STEAM education for Philology majors at Thai Nguyen University of Education
|
Ngo Thu Thuy, Phung Thi Thanh Tu
|
2019
|
The 2 nd International Conference on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam.
|
17
|
Preserving the values
of Vietnamese Minorities
traditional Literature in
Education Enviroments
Through the 5W1H Model”,
|
Tran Thi Ngoc Anh, Ngo Thu Thuy, Phung Thi Thanh Tu, Dang Thi Tuyet
|
2020
|
International Journal of Humanities and Social Science 7 (1), 39-46; DOI: 10.14445
23942703/IJHSS-V7I1P106
|
18
|
Develop tools and softwares for the assessment of ethnic minority Vietnamese primary school students
|
Ngo Thi Thanh Quy, Nguyen Kien Quoc, Nguyen Thi Thu Thuy, Tran Thi Ngoc Anh
|
2019
|
Journal of Physics: Conference Series, PAPER • OPEN ACCESS;
Conf. Ser. 1340 012064
|
19
|
Teaching Philogy in high schools following steam – oriented education
|
Ngô Thị Thanh Quý, Hoàng Điệp, Lê Thị Hương Giang, Ngô Thị Thanh Nga
|
2019
|
The 2 nd International Conference on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam.
|
20
|
Teaching Vietnamese Literature in Northeast Asian cultural context under the STEAM education orientation
|
Nguyễn Thị Bích, Trần Thị Nhung
|
2019
|
The 2 nd International Conference
on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on
STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam.
|
21
|
Proposal for Teaching Vietnamese for Foreigners under the STEAM Education Orientation.
|
Nguyễn Thị Bích, Trần Thị Nhung
|
2019
|
The International Conference of Science and Technology 2019 (TICST 2019) in Pingtung, Taiwan on 22nd to 24th, November, 2019. The International Conference TICST 2019 is sponsored by IEEE and National Pingtung University
|
22
|
Educational activities on ethnic language and cuture for ethnic minority students at Ban Diu secondary school (Ban Diu commune, Xin Man district, Ha Giang province)
|
Nguyễn Thu Quỳnh, Dương Thu Hằng
|
2019
|
Procedings of the first International conference on teacher education renovation – ICTER 2018: “Teacher Education in the context of industrial revolution 4.0”, p. 569 – 578, ISBN: 978-604-915-759-2.
|
23
|
Preserving endangered ethnic languages: An urgent issue in the course of preserving and developing smallest ethnic minority groups in Vietnam.
|
Nguyen Thu Quynh
|
2019
|
paper presented at the International workshop The 29th meeting
Southeast Asian Linguistics society (SEALS 29), Tokyo University of Foreign Studies, May 27-29th, 2019.
|
24
|
Assessing Vietnamese Language Proficiency Based on Vietnamese Language Competency Framework for Foreigners at Thai Nguyen University of Education
|
Thi My Linh On, Thu Quynh Nguyen, Thu Hang Duong
|
2019
|
American Journal of Educational Research, Vol.7, No.8, 561-569; DOI:10.12691/education-7-8-5
|
25
|
The language of the Lachi people in Ban Diu commune, Xin Man district, Ha Giang province
|
Thu Hang Duong, Thu Quynh Nguyen, Van Loi Nguyen
|
2019
|
Journal of the Southeast Asian Linguistics Society, ISSN: 1836-6821, University of Hawai’i Press.
|
26
|
Vietnamese proverbs from cultural perspective
|
Ngo Thi Thanh Quy, Nguyen Thi Hong Minh
|
2019
|
Proceedings CALA 2019.
|
27
|
Education on traditional cultural values for students in the multicultural environment with steam education orientation
|
Duong Quynh Phuong , Ngo Thi Thanh Quy
|
2019
|
The 2 nd International Conference on Teacher Education Renovation (ICTER) Conjunction with The International Annual Meeting on STEM Education (I AM STEM 2019), Thai Nguyen, Viet Nam
|
28
|
National language education for ethnic minority students in Northwestern regions of Vietnam
|
Nguyễn Chí Hòa, Ngô Thị Thanh Quý
|
2019
|
Current situation and solutions, báo cáo tại Đài Loan.
|
29
|
Integration of behavioral education from the Tay’s poetic stories into ethnic minority students in Việt Bắc
|
Ngô Thị Thu Trang, Trần Thị Ngọc
|
2019
|
I AM STEAM, Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.
|
30
|
Television in Tay- Nung language in Viet Nam
|
Nguyen Thi Nhung- Nguyen Thi Minh Thu
|
2019
|
The Cala 2019 proceedings, Siem Reap, Cambodia, tr 533-541.
|
31
|
Assessing Vietnamese Language Proficiency Based on Vietnamese Language Competency Framework for Foreigners at Thai Nguyen University of Education
|
Duong Thu Hang (co-authored)
|
2019
|
American Journal of Educational Research, Vol.7, No.8, 561-569; Available online at Publishing DOI:10.12691/education-7-8-5
|
32
|
Fostering Building and deparments team trainers teaching pedagogical schools – solutions improving teacher training stem innovation meet requirements general education today
|
Đào Thị Hồng Hạnh
|
2019
|
I AM STEAM, Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.
|
33
|
越南陶晉《夢梅詞錄》
考辨
|
Lương Thị Hải Vân
|
2018
|
Tạp chí Từ học
(Tháng 2).
|
34
|
Nghiên cứu mạng lưới xã hội của tiểu thương Trung Quốc tại chợ Cốc Lếu - Lào Cai trong bối cảnh Vành đai con đường
|
Lương Thị Hải Vân
|
2020
|
Tạp chí Đại học dân tộc Quảng Tây (Kì 2).
|